donderdag 9 juni 2016

Van 'The Wolf' en sales naar Suicide Squad...



Als Netflix verslaafde - dat is niet mijn mening, maar ik omarm deze graag - houd ik vrij goed bij welke series en films er online gezet worden. Mijn enthousiasme was dan ook vrij groot toen ik 'The wolf of Wall Street' voorbij zag komen. Gisteren drukte ik op de startknop.

In The Wolf of Wallstreet draait het om Jordan Belfort. Een rol van Leonardo Di Caprio, die volgens mij een wereldprestatie neerzet. Jordan - zo mag ik hem wel noemen na bij drie uur op mijn scherm - is een self-made-millionair die zijn geld verdient met het verkopen van aandelen en zogenaamde Penny Stocks.

De vertelling over dit waargebeurde verhaal gaat vooral over het drugsgebruik, hoeren-neukerij en het witwassen van zijn toch wel oneerlijk verdiende geld. O en over drank en drugs...als je bitch wilt chillen...sorry.
Maar in het eerste uur gaat het vooral over zijn kwaliteiten als verkoper. En man man man, wat een verkoper is het! In dat opzicht kunnen veel verkopers en accountmanagers nog iets leren van deze film. Iedereen die The Wolf gezien heeft herinnert zich vast de "sell me this pen" scene.


Uiteindelijk gaat het verkoopgedeelte van de film over supply and demand. Vraag en aanbod. En Jordan is een kei en het creëeren van een klantvraag. Erg knap.

Erg knap is overigens ook Margot Robbie, die de rol van Jordan's vrouw Naomi speelt. Dat ze regelmatig te zien is in deze film is vooral voor de mannen niet heel erg vervelend. Mede door deze rol heeft de blonde schone één van de hoofdrollen te pakken in de - voor mij - nu al filmhit van 2016: Suicide Squad, waarin ze de rol van Harley Quinn speelt. En ook al zit er een bak plamuur op...ook in deze rol is het een verdraaid mooie vrouw.

Suicide Squad lijkt mij echt een fantastische film! Het verhaal is tof, maar ik ben ook wel een sucker voor Comic Book vertalingen naar het witte doek of naar series (zoals bijvoorbeeld Gotham). De cast van Suicide Squad is overigens echt belachelijk met o.a. Will Smith, Jared Leto en topmodel Cara Delevigne. De trailers zien er vreselijk goed uit en maken me erg nieuwsgierig...waar trailers natuurlijk voor bedoeld zijn.
Met onderstaande trailer kan je in ieder geval genieten van één van de sterren in Wolf of Wall Street én Suicide Squad...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten